Profil absolventů
Usilujeme o to, aby ze školy odcházeli absolventi s orientací v odborných tématech na úrovni základní školy a s hlubšími znalostmi v oborech ze svých okruhů zájmů. Systematicky podporujeme osvojování strategií, jak se (celoživotně) učit a zpracovávat nepřeberné množství informací, podnětů a poznatků, se kterými denně přicházejí do kontaktu.
-
Znám své silné i slabé stránky a umím
s nimi pracovat. -
Znám okruh svého zájmu, vím,
jak se v něm můžu rozvíjet
a co pro dosažení svých cílů udělat. -
Přijímám vlastní svobodu i odpovědnost
za svět a své činy. -
Vím, že věci můžu měnit a můj život
i vzdělávání je v mých rukou. -
Uvědomuji si důležitost mezilidských vztahů a k ostatním se chovám
s respektem. -
Umím spolupracovat i pracovat samostatně a efektivně komunikovat.
-
Umím kriticky zpracovávat informace
a vím, jak se učit.
Inovativní vzdělávání
Jsme dynamická škola, která se kontinuálně rozvíjí. Základ naší vzdělávací koncepce stojí na hodnotách a pilířích, které ve škole společně sdílíme. Inovativní přístupy ke vzdělávání, ověřené metodiky a námi zvolené organizační formy výuky jsou s našimi hodnotami a pilíři v souladu a pomáhají nám, aby filosofie školy byla naplňována ve své každodennosti. Příklady dobré praxe inspirujeme další odvážné školy.
Pedagogické přístupy
Ve škole rozvíjíme pedagogické inovace, které spolu s hodnotami a pilíři smysluplně utváří naši vlastní vzdělávací koncepci. Využíváme již ověřené metodiky i inovativní formy výuky, které jsou specifické pouze pro naši školu.
Návaznost
1. a 2. stupně školy
Ve škole může každé dítě zažívat úspěch, což je důležité pro budování pozitivního vztahu k učení a posilování vnitřní motivace. V rámci řízení kvality školy zařazujeme také externí ověřování znalostí (Národní testování Scio), ve kterém patříme obvykle mezi 10 % nejúspěšnějších škol. Vynikajících výsledků děti dosahují také v cambridgeských zkouškách.
1. stupeň školy
-
V nižších ročnících vycházíme co nejvíce z přirozenosti dětí a nezařazujeme domácí přípravu. Systematicky budujeme základy, na kterých stavíme ve vyšších ročnících. Od první třídy si děti osvojují základy cizího jazyka a projektového řízení.
-
Od třetí třídy přebírají více odpovědnosti za své učení. Podporujeme je v rozvoji klíčových kompetencí. Zařazujeme domácí přípravu v návaznosti na povinné výstupy, a také organizovanou výuku TV. Využíváme externí tělocvičny na Praze 11
i venkovní sportoviště. -
Ve 3. a 5. ročníku děti procházejí externím ověřováním znalostí v národním testování.
-
Od 4. ročníku děti podporujeme v účasti na cambridgeských zkouškách.
-
V 5. ročníku mají děti prostor pro individuální přípravu na přijímací zkoušky na gymnázium.
2. stupeň školy
-
Stavíme na základech budovaných na 1. stupni.
-
Výuku na 2. stupni koncipujeme jako nedělitelný celek, v jeho průběhu proto nedoporučujeme přestupy na víceletá gymnázia.
-
Děti přebírají větší odpovědnost za své učení.
-
Kolem jasné organizační struktury se mohou svobodně a individuálně rozvíjet v oblastech svého zájmu.
-
Vedeme je k realizaci projektů s přesahem za hranice školy a k aktivnímu zapojení do rozvoje místní komunity.
-
Během besed o budoucím zaměstnání mohou děti nahlédnout do vysněného budoucí povolání.
-
V 8. a 9. třídě nabízíme dostatek času na uvědomění si směru dalšího rozvoje.
-
V 9. třídě pak prostor pro přípravu na specifika přijímacích zkoušek.
-
V 7. ročníku děti procházejí externím ověřováním znalostí v národním testování.