Škola projektů
Ve škole dětem předáváme základy projektového
řízení a podporujeme je v aktivním přístupu k řešení problémů kolem nich. A jdeme jim v tom příkladem.
Národní plán
obnovy
V rámci komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace investice přispívá na vybavení žáků digitálními technologiemi pro rozvoj jejich informatického myšlení a digitálních kompetencí a na prevenci digitální propasti.
Iveta Jonášová
237 000 Kč
Operační program
Jan Amos Komenský
Cílem projektu je zvyšování kvality, inkluzivity a účinnosti systémů vzdělávání
a zajišťování rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání,
a to prostřednictvím zavádění inovativních forem výuky a dalšího vzdělávání pracovníků školy.
Iveta Jonášová
1 231 400 Kč
Pobytový kurz s plaváním
2017–20
Výuku plavání ve škole realizujeme formou týdenního pobytového kurzu. Intenzivní plavecký výcvik propojujeme s tradičním adaptačním výjezdem na začátku školního roku.
Náklady na dopravu poskytlo MŠMT v rámci programu "Podpora výuky
plavání v základních školách" v letech 2017 (12 600 Kč), 2018 (24 420 Kč),
2019 (30 400 Kč) a 2020 (28 880 Kč).
Iveta Jonášová
96 220 Kč
Expati do školy
Cílem projektu bylo motivovat děti k učení se anglickému jazyku a reálně ukázat jeho důležitost v dnešní době prostřednictvím organizovaných setkání s lidmi různých národností a kultur. Projekt dále usiloval o propojení školy, místní komunity a expatů prostřednictvím tematického setkání.
Projekt získal 2. místo a částku 25 000 Kč v rámci soutěže ke zlepšení vzdělávání projektu MAP vzdělávání pro Prahu 11.
Renata Krčmářová
25 000 Kč
Živá školní zahrada
Cílem projektu bylo vytvoření přátelského prostředí pro ptactvo, hmyz, motýly a drobné živočichy na školní zahradě. Projekt podpořil didaktické využití zahrady a zvýšil její hodnotu jako inspirativního prostředí pro žáky školy.
Projekt získal 3. místo a částku 10 000 Kč v rámci soutěže ke zlepšení vzdělávání projektu MAP vzdělávání pro Prahu 11.
Anežka Reichelová
10 000 Kč
Den informační gramotnosti
Workshopy pro učitele
Uspořádali jsme Den informační gramotnosti určený školám, učitelům i veřejnosti s cílem propagovat aktivity podporujících informační gramotnost. Dále jsme realizovali sérii 5 tematických workshopů, jejichž cílem byla podpora kreativního využití informačních technologií ve výuce.
Realizaci projektu podpořil MAP vzdělávání pro Prahu 11 částkou 28 000 Kč.
Marek Adler
28 000 Kč
Moderní učebny přírodních věd ŠMP
Ve školním roce 2018/19 a 2019/20 jsme vybudovali dvě moderní přírodovědné učebny. Cílem projektu spolufinancovaného Evropskou unií bylo realizovat vhodné řešení nevyhovujících vzdělávacích prostor pro výuku přírodovědných předmětů. Učebny rovněž slouží rozvoji souvisejících klíčových kompetencí.
Identifikace projektu: "DVĚ MODERNÍ UČEBNY PŘÍRODNÍCH VĚD ŠMP PRAHA“
reg. č. CZ.07.4.67/0.0/0.0/17_054/0001062
Celková výše podpory: 2 485 317,43 Kč
Realizace projektu: 1. 5. – 31. 12. 2019
Projekt byl spolufinancován Evropskou unií v rámci Operačního programu Praha - pól růstu ČR.
Multikulturní výchova
v ŠMP
V tomto projektu se zaměřujeme na zvýšení kvality vzdělávání školy s důrazem na inkluzi. Do realizace projektu jsou zapojeni žáci, pedagogové i rodiče. Ve výuce dojde k posílení tématu multikulturní výchovy v rámci projektových dnů i každodenních aktivit. Nedílnou součást projektu tvoří systematické vzdělávání a odborné stáže pedagogických pracovníků, odborná a komunitní setkávání s rodiči. detailní anotace projektu
Výstupy zahraničních stáží: Práce s žáky s OMJ ve Finsku, The English School Gothenburg
Pozvánky na realizovaná setkání: komunitní osvětová setkání a odborná setkání.
Identifikace projektu: "Multikulturní výchova v ŠMP"
reg. č. CZ.07.4.68/0.0/0.0/17_045/0001261
Realizace projektu: 1. 10. 2018 – 31. 12. 2020
Projekt byl spolufinancován Evropskou unií v rámci Operačního programu Praha - pól růstu ČR.
Projekt Edison
V týdnu 18.–22. listopadu 2019 jsme na škole netradičně poznávali svět a pilovali angličtinu. Díky zapojení do projektu Edison organizace AIESEC nás navštívili studenti z Turecka, Gruzie, Číny, Mexika a Ruska. Představili nám své země, kultury, zvyky a tradice a ochotně zodpovídali zvídavé dotazy našich dětí. Projekt svým dílem přispěl k prolamování mezikulturních bariér a významně obohatil výuku ve všech třídách. K setkání se zahraničními studenty byli přizváni i rodiče a přátelé školy.
Renata Krčmářová
eTwinning / Společenství evropských škol
eTwinning je největší komunita škol v Evropě. Skrze online platformu pomáhá školám z různých evropských zemí vzájemně komunikovat, spolupracovat, zapojovat se do projektů a sdílet své nápady. eTwinning propaguje spolupráci škol s využitím informačních a komunikačních technologií, poskytuje podporu, nástroje a služby a pedagogům příležitosti k profesnímu rozvoji. I my jsme se zapojili a jako první vlaštovky realizujeme mezinárodní projekty v rámci výuky angličtiny.
Renata Krčmářová
Společně se rozvíjíme I
Na sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv, čtenářský klub a doučování žáků čerpáme finanční prostředky z Evropských strukturálních fondů v rámci OP VVV prostřednictvím výzvy 02_16_022 Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I.
Registrační číslo projektu dle MS2014+: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_023/0005624.
Šárka Boldišová
292 430 Kč
Společně se rozvíjíme II
Z Evropských strukturálních fondů čerpáme podporu v rámci programu V63-OPVVV-ŠABLONY II "Společně se rozvíjíme II" zaměřenou na zapojení odborníka z praxe, využití ICT ve výuce (20 ks tabletů/notebooků), kluby pro žáky, projektový den ve škole, školního asistenta-družina a využití ICT ve vzdělávání-družina.
Registrační číslo projektu dle MS2014+: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_064/0014205. Termín realizace: 1. 9. 2019 – 31. 8. 2021
Šárka Boldišová
823 012 Kč
Přírodní zahrada Školy Můj Projekt – 1. etapa
Cílem dlouhodobého projektu rekonstrukce školní zahrady rozděleného do několika etap je za účasti žáků a rodičů vybudovat přírodní zahradu školy. Chceme vytvořit zázemí pro výuku a družinu, děti vést k poznání přírody a základu zahradničení a podpořit realizaci jejich projektů. V rámci 1. etapy vznikne koncepční projekt zahrady, vč. venkovní učebny, a budou realizovány vzdělávací workshopy zaměřené na přírodní zahrady a pěstování rostlin. Na ploše zahrady dále rozmístíme 12 mobilních pěstebních nádob, které společně s dětmi osázíme zeleninou a květinami.
Projekt získal dotaci v rámci Programu na podporu projektů ke zlepšení stavu životního prostředí hl. m. Prahy pro rok 2019 ve výši 95 000 Kč.
Ivana Barošová
95 000 Kč
Zelená učebna
V průběhu let 2020 a 2021 probíhala realizace projektu venkovní dřevěné učebny. Altán, který na zahradě vznikl, poskytne dětem zázemí pro venkovní aktivity a zároveň bude sloužit i jako pódium pro zahradní slavnosti. Na jaře 2022 bude realizována zelená střecha, která bude zlepšovat klima zahrady a bude pohledově atraktivní, zejména z horních učeben školy.
Projekt získal dotaci v rámci Programu "Granty hlavního města Prahy – Program na podporu projektů ke zlepšení stavu životního prostředí hl. m. Prahy pro rok 2020“.
Ivana Barošová
300 000 Kč
O2 Chytrá škola
Cílem projektu Nadace O2 Chytrá škola je podpora osvěty a vzdělávacích aktivit v oblasti bezpečí na internetu, digitální gramotnosti a zavádění technologií do výuky v České republice. Součástí projektu je grantový program zaměřený na výuku digitální gramotnosti a počítačové a internetové bezpečnosti na základních školách a v dětských domovech.
Zapojením do grantového programu projektu Chytrá škola získáváme ve školním roce 2020/21 sérii přednášek a workshopů pro třídy 4.–7., včetně výukových materiálů, metodik a videí.
Klára Havrdová
40 170 Kč
Rozvoj demokratické kultury na Základní škole Vitae
Projekt podporuje demokratické instituce školy, rozvíjí potřebné kompetence a vzájemnou odpovědnost všech aktérů školy (žáků, rodičů, učitelů a vedení). Motto projektu: "Demokracie je práce.. práce může být i zábava.. :"
Identifikace projektu: "Rozvoj demokratické kultury na Základní škole Vitae" ŠMP PRAHA“, reg. č. CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_068/0001460
Celková výše podpory: 2 184 250 Kč
Realizace projektu: 1. 8. 2019 – 30. 6. 2023
Projekt byl spolufinancován Evropskou unií v rámci Operačního programu Praha - pól růstu ČR.
Nikola Křístek
2 184 250 Kč
Partnerské projekty
Do projektů se rádi zapojujeme také v roli partnerů. Vnímáme je jako další příležitosti k rozvoji kvality školy, osobního a profesního růstu a k posouvání na cestě za vizí smysluplné školy.
Oborový mentoring / Badatelsky orientovaná výuka
Cílem projektu Oborový mentoring v přírodovědném a polytechnickém vzdělávání je podpora badatelsky orientované výuky a výcvik interních mentorů školy v této oblasti. Zapojení pedagogové: Anežka Reichelová, Petr Štván
Zapojením do projektu škola získává: osobní konzultanty badatelsky orientované výuky, didaktické pomůcky v hodnotě cca 20 tis. Kč, výcvik interních mentorů
Muzeum Říčany
Vzdělávací kampaň Rodiče vítáni / Spolu za poznáním
Projekt pomohl rodičům a pedagogům lépe poznat virtuální prostředí, ve kterém se děti pohybují. Ukazoval, jak čelit hrozbám jako jsou závislosti na mobilu, nadměrné hraní počítačových her nebo šikana na sociálních sítích. Zároveň poukázal na to, proč jsou některé aktivity na počítači či telefonu pro děti tak důležité.
Projekt probíhal formou dvou setkání s odborníky (pro rodiče a učitele) a následného zasílání informací (edukačních karet a krátkých zpráv) zapojeným rodičům a pedagogům školy.
Nadační fond AVAST, magazín Rodiče vítáni, Jednota školských informatiků
Otázkami k rozvíjení demokratických hodnot
Projekt zaměřený na zavádění principů multikulturní výchovy do života školy a posílení kompetencí při prevenci rizikového chování, jakým je extremismus, rasismus, xenofobie, netolerance a násilí, zaměřený na učitele základních a středních škol. Projekt byl financovaný z Operačního programu Praha pól růstu.
Zapojením škola získala proškolení dvou učitelů v hodnotě 15 000 Kč v oblastech zaměření projektu.
Reg.č.: CZ.07.4.68/0.0/0.0/16_037/0000348
Realizace: 1. 9. 2017 – 31. 7. 2019
Člověk v tísni
Inovace ŠVP ve školních družinách a diferenciace výuky
Cílem projektu je naučit pedagogy opírat diferenciaci výuky o diagnostiku žáků s následným využíváním gradovaných úloh cílených na budování a rozvíjení schémat (Hejného metoda). Projekt je zaměřený na 1. stupeň školy.
Zapojení učitelé se naučí diagnostikovat třídu, vhodně vybírat úlohy ke stejnému tématu a efektivně diferenciovat výuku, obdrží pravidelnou podporu metodika a budou pracovat s databází aktivit zaměřenou na gradaci úloh.
Reg. č.: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016449
Realizace: 1. 1. 2020 – 31. 12. 2022 (škola zapojena od září 2020)
Společnost H-mat
Rozvoj kompetencí v oblasti udržitelného rozvoje vedoucí ke snížení plýtvání potravin
Projekt je zaměřen na zkompetentňování dětí v tématu udržitelného rozvoje a plýtvání potravin. Žáci a žákyně se hravou a zábavnou formou seznámí s různými aspekty plýtvání potravinami. Projekt se snaží o to, aby děti problematiku vnímaly komplexně, naučily se přemýšlet nad svým jednáním, které s plýtvání potravinami souvisí, a časem byly schopny aplikovat jednoduché kroky, kterými k řešení samy napomohou.
Zapojení vyučující budou v tématu proškoleni Pedagogickou fakultou UK a získají představu, jak s s tématem i předanými materiály pracovat (věcně i didakticky).
Projekt je financován z prostředků, které budou poskytnuty
příjemci formou finanční podpory v rámci Operačního programu Praha – Pól růstu ČR.
Reg. č.: CZ.07.4.68/0.0/0.0/20_079/0002105
Realizace: 1. 11. 2021 – 30. 9. 2023
Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova